Proces



Praca w domu:
Pracując indywidualnie i przeglądając strony Internetu, wyszukaj nazwiska 10 matematyków. Posegreguj je według kraju pochodzenia i epoki, w której żyli i pracowali. Poszukaj również informacji na temat historii matematyki. Wyszukaj również ciekawostki związane z tymi osobami. Kluczowe informacje w formie zdjęć, filmów, artykułów, wywiadów, itp. przynieś do szkoły. Na zdobycie tych wiadomości masz 1 tydzień.

Praca w szkole:
Znacie już nazwiska wielkich matematyków oraz historię matematyki. Porównajcie na spotkaniu przyniesione do szkoły wyniki waszej pracy. Podzielcie znanych naukowców na osoby pochodzące z Polski oraz na te pochodzące z innych krajów. Wybierzcie najciekawsze informacje, ciekawostki o sławnych matematykach. Wybierzcie te materiały, które będą wam przydatne do wykonania plakatu, a później prezentacji.


Praca w domu:
Na tym etapie będziecie pracowali w zespołach dwuosobowych. Sami dobierzcie się w pary.

Zespół Z1
Wybieracie nazwiska trzech wybitnych polskich matematyków i zbieracie o nich informacje:
·        kiedy żyli,
·        co im zawdzięczamy,
·        jak ich odkrycia wpłynęły na życie ludzi w ich epoce,
·        jaki mają wpływ na nasze życie.

Na zebranie materiałów macie 1 tydzień.

Zespół Z2
Wybieracie nazwiska trzech wybitnych matematyków z zagranicy i zbieracie o nich informacje:
·        kiedy żyli,
·        co im zawdzięczamy,
·        jak ich odkrycia wpłynęły na życie ludzi w ich epoce,
·        jaki mają wpływ na nasze życie.

Na zebranie materiałów macie 1 tydzień.
Informacje w formie wydruków, notatek, ilustracji, zdjęć i wykresów przynieś na spotkanie z opiekunem projektu, do szkoły.


Praca w szkole:
Porównajcie na spotkaniu w szkole wyniki waszej pracy. Zaprojektujecie i wykonacie plakat przedstawiający historię matematyki oraz sylwetki najwybitniejszych, waszym zdaniem, przedstawicieli matematyki. Zadbajcie o estetykę plakatu oraz szatę graficzną.


Praca w domu:
W trakcie swojej pracy przygotowaliście plakat dotyczący trzech polskich i trzech zagranicznych wielkich matematykach. Pracując samodzielnie, znalazłeś na pewno jeszcze inne osoby, które miały wielki wkład dla rozwoju tek dziedziny nauki. Kolejny etap waszej pracy będzie dotyczył kolejnych wielkich matematyków i ich odkryć.

Zespół Z1
Pracując nadal w grupach 2 – osobowych, zbierzcie informacje o życiu i wynalazkach trzech kolejnych wielkich ludzi matematyki pochodzących spoza granic naszego kraju. Na zebranie materiałów macie 1 tydzień.

Zespół Z2
Pracując nadal w grupach 2 – osobowych, zbierzcie informacje o życiu i wynalazkach trzech kolejnych wielkich ludzi matematyki pochodzących z naszego kraju. Na zebranie materiałów macie 1 tydzień.

Zgromadzone materiały w postaci zdjęć, wydruków przynieście do szkoły na spotkanie z opiekunem projektu,

Praca w szkole:

Przeanalizujcie wspólnie przyniesione do szkoły materiały. Wymienicie się informacjami z kolegami i koleżankami. Wybierzcie te informacje, które waszym zdaniem są najcenniejsze i najciekawsze. Zaprojektujecie i wykonajcie prezentację wykonaną w programie Power Point.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz